ASO Ostrów Wlkp - Polecam

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • stalker
    Drive
    • 2009
    • 43
    • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

    ASO Ostrów Wlkp - Polecam

    Zamieszczone przez arci9
    Auta o których myślę, o min. Mazda CX-7., Rav-4, Subaraki a nawet biorę pod uwage passata , wszystko rzecz jasna z silnikami benzynowymi


    No i teraz kwestie, które mnie nurtują:
    - Dostępność części i serwisu oraz koszty?
    Powiem jak jest z Toyotą. Oficjalnie żaden serwis autoryzowany w PL (i w Europie) nie podejmie się naprawy. To oficjalnie, bo powód jest prosty - Toyota Europe nie ma dokumentacji do wersji z innych rynków, nie ma dostępu do podzespołów i części. Nieoficjalnie zaś, sporo serwisów ogłasza się bardziej lub mniej otwarcie, że potrafi pomóc w serwisowaniu, naprawie, sprawdzeniu amerykańskich Toyot i Lexów.

    Jeśli nie, to z uwagi na brak gwarancji globalnej (czyli w Europie nie honoruje się gwarancji na auta przeznaczone na inne rynki) i tak można spokojnie pojechać do innego serwisu specjalizującego się w Toykach i Lexach z Ameryki (piszę Ameryki, a nie USA, bo np. Kanada ma nieco inne modele).

    W Wawie jest taki znany nieautoryzowany serwis Lexusa na Tarchominie (więc Twój kierunek), który radzi sobie z niemal każdym modelem, nawet na gwarancji i robi to taniej niż ASO. Znam ich z autopsji, jak chcesz to dam kontakt na priva.

    W Lexusach na ogół nawet świateł nie trzeba zmieniać na europejskie, kumpel z klubu Toyki ma 2 Lexy z USA i tego nie robił.

    Co do Mazdy nie wiem, ale Subaru produkowane w USA jest nieco innym modelem niż oryginalne japońskie. Inne są spawy (w USA sporo rzadsze), inne silniki i osprzęt (słówko niepopularne na tym forum :diabelski_usmiech ) bo wersje amerykańskie przystosowane są do paliwa o niższej liczbie oktanowej, podobnie jest z olejami niższej klasy. Generalnie to nie przeszkadza, ale nie wiem jak z serwisem i zmianami.

    - użytkowanie, oprócz np. innych świateł , które są przed rejestracja zmieniane(dostosowane??) , odczyty na liczniku itp, ma jakieś inne utrudnienia?
    Niektóre firmy stosują tylko zmianę w kompie (Lexus, Toyka), albo trzeba wymienić całe moduły (Volvo - wyświetlanie klimy w stopniach F, radio z inną podziałką FM). Prędkość podawana w milach to nie problem, często jest tam także podziałka w kilometrach (Kanada), ale przebieg w milach nie każdy lubi

    - słyszałem , że używane są inne śruby? Czy dotyczy to tylko typowo amerykańskich aut, czy tez wersji tam kupionych?
    Owszem, tam mają system calowy u nas metryczny, jednak większość serwisów raczej sobie z tym poradzi. Oczywiście oficjalne ASO Toyoty może rozłożyć ręce, bo nie mają odpowiednich narzędzi

    Jakich wersji to dotyczy? Producenci pewnie dostosowują śruby do wymagań rynku zbytu. Na przykład Volvo XC90 robione jest tylko w jednej fabryce na cały świat, nie mam pojęcia co robią ze śrubami, ale mogę kumpla podpytać.

    Może się pojawić problem z spryskiwaczami reflektorów w wersjach wyposażonych w światła ksenonowe, bo nie są one obowiązkowe w USA, a do tego mogą się przyczepić nasze stacje kontroli pojazdów. Bo system samopoziomujący, którego też może nie być, nie jest widoczny, a ksenony bez spryskiwaczy raczej tak.

    Passat z USA? To dobre ... drzewo do lasu
  • Jasiek
    Ambiente
    • 2008
    • 192
    • Octavia III combi (5E5)
    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

    #2
    ASO Ostrów Wlkp - Polecam

    Zrobiłem przegląd swojej OII po 30tys.km/2lata (QG1) w Ostrowie Wlkp. Koszt to tylko 290zl.
    Ceny materiału też przyzwoite: filtr oleju 27zł. filtr kabinowy 41zł. Olej miałem własny.
    Płyn hamulcowy nie wymienili bo jeszcze trzyma parametry ,ale za rok to obowiązkowo .
    Przed wymianą filtra pyłkowego pytali się czy wymienić ,czy zostawić stary,brudny.
    Na koniec dostałem listę przeglądu co zostało wykonane oraz druk "Gwarancja dożywotnej mobilności". I rabat na części 5% mimo,że byłem tam pierwszy raz.!

    A oto ceny przeglądu w innych ASO:
    Wrocław --800zł.
    Wałbrzych -- 750zł.
    Legnica -- 850zł.
    Leszno -- 780zł.
    Kalisz --900zł.
    Sławice/Opola -- UWAGA -- 1000zł.
    była Octavia II 1.9 TDI
    jest Octavia III Scout 2.0 TDI

    Komentarz

    • Jareksi
      Classic
      S_OCP Member
      • 2007
      • 29

      #3
      Wykonałem już kilka przeglądów swojej OII BKD w tym serwisie i kilka napraw gwarancyjnych i w jednej kwestii mogę się z Tobą Jasiek zgodzić - jest stosunkowo tanio. Niestety jakość pracy serwisu oceniam na 3. Już 3 krotnie byłem zmuszony reklamować wykonane usługi serwisowe tracąc przy tym sporo czasu i nerwów. Ostatnio doszedłem do wniosku że serwis ten ma problemy z mechanikami z doświadczeniem i odpowiednim poziomem wiedzy. Jednak fakt faktem ze potrafią usunąć awarię ale czasem i trwa to nawet tydzień. Porównując ASO Ostrów Wlkp. do serwisów ASO z Warszawy czy Poznania płacisz więcej ale masz praktycznie pewność że awaria zostanie szybko zdiagnozowana a usterka usunięta niezwłocznie (tego samego dnia). 5% rabat to pewien minimalny standard w ASO w tych czasach, Szanowny Kolego.
      Porucznik Jaszczuk_jest AR159 ale już czas zmian

      Komentarz

      Pracuję...